jannebloggen

Alla inlägg den 29 december 2012

Av Amanda - 29 december 2012 22:19

Ja, transporttaket blev skottat, tog vallarna runt halva när jag ändå var i farten, mer orkade jag inte för det var blötsnö.. väldigt tung med andra ord. 


Däremot blev det ingen ridning, de har redan börjat smälla raketer nere på byn och hästarna var lite upprörda över det, speciellt Janne. Han fick springa av sig lite i longervolten så får vi hoppas att dom inte skjuter några i morgon. Visst, jag tycker också att det är fint med raketer, men måste man börja flera dagar innan nyår? och måste dom smälla så högt?


Slängde ihop en ny headerbild också, jag är då sannerligen inget proffs på photoshop.. Dessutom en gammal bild, ska försöka ta några nya när solen tittar fram nästa gång :)


 

Min vackra bruna stjärna <3

Av Amanda - 29 december 2012 14:11

är att skjuta upp saker som behövs göras till sista sekund. Eller ja, egentligen inte allra sista, men sent! Har två skolarbeten som ska vara inskickade senast 7:e januari, om jag har börjat? Nej... och då har jag varit ledig i en hel vecka.. Det finns ju så mycket annat som är så mycket roligare, bloggsurfa, vara i stallet, titta på tv och sova. Så har jag ju faktiskt jobbat också, jag skyller på det. 


Det gick bra att jobba igår, snabbt och smidigt. Men jag var bra slut när jag kom hem, somande i samma stund som jag la huvudet på kudden! Vaknade 9:30!! det är ganska sent för att vara mig, så fick lite ångest över att jag sovit bort halva dagen, min kompis Malin hörde av sig och ville att jag skulle hjälpa henne med hennes häst, ett varmblodsto hon håller på att rida in, hon är 6 år gammal, precis som Janne, men tillskillnad från honom hade hon en längre karriär på travbanan samt gått med föl, så hon är lite efter honom i utbildningen. Hon har dessutom lite humör så man får ta det varsamt :) Men Malin fixar det gallant :) Själv är jag kanske inte sådär jättebra på att handskas med ston :)


Nu är planen att jag ska börja lite smått med det ena arbetet, sen åka iväg till min egen häst och skotta taket på transproten och även rida! Hoppas att han dansar lika fint som han gjorde i förrgår, även om det knappast är ngn fullmåne att tala om nu :)


 

Gammal bild, från sommaren -11. Bland de första gångerna på en ridbana.

Presentation


välkommen till Jannebloggen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards