jannebloggen

Direktlänk till inlägg 10 november 2012

Jannes önskelista!

Av Amanda - 10 november 2012 20:30

Ja, som ni vet så lackar det snart mot jul, och därmed julklappar. Janne gillar julklappar. Förra året fick han (eller äh, jag) ett jättefint täcke av mormor och morfar. Tyvärr så hade han den goda smaken att växa lite, så när det väl kom så passade det inte. Så han fick gå hela vintern i ett fult begagnat täcke.. Stackars häst, eller hur! Såhär kan vi bara inte ha det en vinter till. Så på Jannes (läs: min) önskelista står nu ett vintertäcke till Janne. Men sen, nångång, när jag blir miljonär.. Så ser önskelistan ut såhär:


1. Hoppsadel

Ja, Janne är i första hand dressyrhäst. Eftersom att vi båda troligen skulle behöva genomgå år av bomterapi innan vi ens vågar gå i närheten av ett hinderstöd. Men jag tänker att en hoppsadel kan vara ett bra steg på vägen, om inte annat så är det mycket lättare att sitta kvar i en sån när Janne övar smidighet (läs; bocksprång!). Så det ska inhandlas, snarast möjligt. Eller nästa gång Sadelutprovarkristin kommer! (för att inte tala aom den utrustningen en hoppsadel kräver, typ hoppträns, förbygel/martingal, sadelgjord, stigläder, sånt MÅSTE man också ha)


2. Dressyrskydd
Dressyrhäst var det ja... Jannehästen har JÄTTEMÅNGA skydd. Som han (och hans företrädare) har haft JÄTTELÄNGE. Det vill säga att dom är JÄTTESLITNA. okej, nu ljög vi lite, vi har ett par med ludd, nästan nya, men dom blir så leriga såhär års. Alltså behöver vi nya benskydd, utan ludd. Gärna dressyr, fast ska vi ha en hopputrustning vill vi ju ha hoppskydd också! Så vi får helt enkelt köpa två uppsättningar!
   Sånna fast bruna (eftersom dressyrsadeln är brun, man måste ju matcha!)
(http://img.tradera.com/medium/411/150240411_1.jpg) 

   Som hoppskydd kan vi tänka oss dessa! Beroende på vilken färg hoppsadeln får (men vi hoppas på svart (bildkälla: http://www.hooks.se/Assets/ProductImages/Medium/610760/610760_02.jpg)


3. Täcken!

Ja, då kom vi till detdär som vi faktiskt måste köpa oss.. Men man kan ju disskutera märke och priser litegranna, men drömmen (min eller jannes? mest min tror jag, Janne är nog mest glad om han slipper frysa och skämma ut sig)
Drömmen är alltså : 
    Ett Rhino Wug Horsewear, 0gram. endast 1340 kr hos www.stromsbergsgard.se 

och under det vill janne (jag?) ha. Miljonär var det ja..

   Mio Stable rug heavy, 300g. 540 kr hos ovan nämnda. Sponsor? 


Drömma går ju alltid! :D 


Det var det vi kom på nu! vi återkommer när vi kommer på nått mer (tävling, hur många gånger kan man använda ordet "kommer" i en och samma mening?)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 5 januari 2013 20:10

För dom allra flesta är det kanske en självklarhet att kunna skritta sin häst uppsuttet i sånt här väglag (dvs stenhårt). Men för mig har det inte varit det, därför har jag fått skritta för hand. Alltså Janne är världens snällaste häst, men det finns...

Av Amanda - 4 januari 2013 19:26


både bloggen och mitt övriga liv blir lite lidande pga allt skolarbete nu, eftersom jag fick lov att fixa en ny dator så gick ju mer än halva dagen bort igår, så jag ligger lite efter. Men jag tröstar mig med att detta är slutspurten, allt ska va inn...

Av Amanda - 3 januari 2013 16:57

Ja, så skulle man kunna uttrycka det. Är helt dränkt i skolarbete men hade ändå läget under kontroll - tills i morse då min dator bestämmer sig för att den inte vill vara med längre. Tack för den liksom! På den fanns tre halvfärdiga arbeten. Dea...

Av Amanda - 1 januari 2013 19:30

      Jag övar mig lite på systemkameran, går sådär, men jag lär mig väl jag också :) ...

Av Amanda - 1 januari 2013 19:29


Målsättningar är viktigt att ha, för att ha något att jobba för och hålla igång motivationen. Jag har tänkt en del på våra målsättningar för 2013 och kommit fram till en hel del...   I år ska jag verkligen lägga ner energi på att träna, både mig ...

Presentation


välkommen till Jannebloggen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards