jannebloggen

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Amanda - 1 januari 2013 19:30

   


Jag övar mig lite på systemkameran, går sådär, men jag lär mig väl jag också :)

Av Amanda - 1 januari 2013 19:29

Målsättningar är viktigt att ha, för att ha något att jobba för och hålla igång motivationen. Jag har tänkt en del på våra målsättningar för 2013 och kommit fram till en hel del...


I år ska jag verkligen lägga ner energi på att träna, både mig och Janne. Till våren vill jag rida lektion minst varnnan vecka för Sissi, men det beror ju på både ekonomi och friskhet, hos både mig och hästen. Själv är planen att jag regelbundet ska gå på gym, träna upp styrka och kondition i framförallt bålen, som kommer göra mig till en bättre ryttare. Jag ska åka och titta på andra träningar så fort tillfälle ges, för det är både lärorikt och motivernade att se andra duktiga ekipage rida. 


Tävlingarna lägger vi på hyllan i år, förutom de små seriedressyrerna som klubben anordnar. Fokus ska istället ligga på att få ordentlig ordning på galoppen, jag vill börja arbeta med bommar för att så småningom börja hoppa mindre hinder. Jag tror att galoppen kommer gå ganska fort, eftersom vi var så himla nära innan hösten kom och allt strul började, jag tror inte att det ligger så långt borta - det mesta handlar ju såklart om att jag ska rida rätt, och inte ge honom dubbla signaler, något jag kommer att få kämpa jättemycket med är att sitta rakt och belasta båda sittbenen jämnt, pga min skolios (jag måste gå iväg och se om dom kan göra något åt det, för nu börjar det bli ohållbart). 


Till hösten så hoppas jag att vi kan galoppera fint och civiliserat i båda varv, att vi kan hoppa små hinder och rida serpentiner utan att välta ;) 


Många gånger tänker jag att det går så långsamt, men han har trots allt bara varit ridhäst i 1,5 år - jag glömmer bort det, för han är ju så lättlärd! 


 

Ett av dem första ridpassen i juni 2011

Av Amanda - 1 januari 2013 19:15

Första inlägget år 2013 då :) Jag hade en lung och skön nyårsafton i trevligt sällskap igår! 


Janne vilar fortfarande, tanken var att vi skulle ut och gå idag, men det kom lite annat imellan, så vi flyttar fram det till i morgon istället. Jag vill igång nu, så hoppas på lite snö så det blir ridbart igen, nu är det mest bara glansis! 


Jag är verkligen sjukt taggad inför våren och sommaren, mitt mål är att vi ska vara så igång att vi kan åka på Sissi-träning i februari! 


Känns för övrigt sjukt ovärt att jag slet halvt ihjäl mig med att skotta på och runt transporten - allt har ju töat bort!! 


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


välkommen till Jannebloggen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards